15 juni 2009

Viola corn. 'Monica'

Hornviol



Jord:
Läge: sol-halvskugga
Höjd: 15 cm
Färg: lila
Blomningstid: maj-okt

Övrigt:
Plocka, plocka, plocka visset hela sommaren så glädjer hon dig med nya blommor hela sommaren.

Min kommentar:

år 1 (2002)
Monica' hamnade i min trädgård tack vare sitt vackra namn :) Den hör till de växter som jag köpte när "vi blev med trädgård".
Jag gillar den väldigt mycket och den blommar från tidig vår till sen höst, bara man plockar bort vissna blommor hela tiden. Plantan har växt på sig en hel del och förra hösten
år 6 (2008)
I höstas delade jag på den ...
år 7 (2009)
I år "tjurar" den lite och är inte riktigt lika blomvillig. Beror förmodligen på delningen förra hösten.....
År 2011
Såg knappt till den i år. Hoppas bara att min namne inte gett upp helt!!
År 2012
'Monica' har nog tyvärr försvunnit ... Suck!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar