4 augusti 2009

'Mevrouw Le Coultre'

Storblommiga Gruppen



Jord: Trivs bäst i väldränerad, mullblandad, näringsrik och fukthållande (men inte blöt) jord. Jag brukar plantera i rosjord.
Läge: trivs i soligt och varmt läge
Höjd: 2-3 m
Färg: helvit
Blomningstid: aug-sep
Beskärning:
De tunnaste grenarna beskärs till 20 cm över mark på våren.

Övrigt:
Klematis med mycket stora blommor ca 14-17 cm
*Klicka här för div samlad info om Klematis ...

Min kommentar:
år 1 (2008)
Inköpt och planterad invid växthuset tillsammans med rosen 'Heidelberg'.
år 2 (2009)
- Var på väg att gräva upp den för jag trodde den var heldöd. Men som tur var så pillade jag lite och såg att det kanske fanns lite liv.....Nu är den ett par meter upp i skyn. Inga blommor än (12 aug) men snart kanske... :)
- Slutet på aug. månad - Tänk om jag hade grävt upp "resterna" av denna ljuvliga klematis!!!!! Stora helvita blommor pryder nu växthusets ena gavel. Den är så fin!
År 3 (2010)
Inte lika mycket blomning som förra året ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar