14 oktober 2009

'Gallery Pablo'



Jord: Luftig, väl gödslad, sandblandad torvjord. Gödnign behöver tillföras även under växtperioden.
Läge: sol-halvskugga
Höjd: 25-35 cm
Färg: Rosagul
Blomningstid: juli-okt

Övrigt:
* Klicka här för div. "bra att ha" info om Dahlian
Min kommentar:
år 2 (2009)
Köpte knölarna våren 2008 och de blommade vackert länge. Jag bestämde mig för att försöka övervintra ...och det funkade hur bra som helst tillsammans med de två sorter jag hade tidigare. Delade på dem i våras och i år har jag haft dem i krukor...och som de blommat:) Jag förundras över Dahlians perfekta blomma...

2 kommentarer:

  1. Så härlig färg de har, dina Dahlior! Tyvärr älskas de av sniglar hos mig men kanske jag borde ha dem i krukor? Skall klura på det till nästa säsong :)

    Ha en bra vecka :)

    SvaraRadera
  2. Krukor passar alldeles utmärkt Lotta säger jag här.. har två olika Dahlior som levt i dem i snart tre år, det enda negativa är att JAG.. har en förmåga att glömma dem så de kommer ut alldeles för sent och det blir en sen blomning. Din Dahlia är ljuvlig Monica,... suck en sån färg ha det gott .. moa

    SvaraRadera