2 januari 2011

'Diana'

Texensis gruppen



Jord: Trivs bäst i väldränerad, mullblandad, näringsrik och fukthållande (men inte blöt) jord. Jag brukar plantera i rosjord.
Läge: sol - halvskugga
Höjd: 3 -4m
Färg: rosaröd
Blomningstid: juli - sep
Beskärning: Klipps ner hårt på vårvintern

Övrigt:
Underbar och rik blomning. Blomstorlek 7-8 cm
Vackra fröställningar som sitter kvar länge.
 * Klicka här för div samlad info om Klematis...

Min kommentar:
År 1 (2010)
Köpte en planta via Hortogreen postorder och hon planterades tillsammans med rosor. Nu håller jag alla tummar jag kan för att den överlever...Har provat flera gånger förut med 'Diana' men inte lyckats ....
År 2 
Sent visade hon sig, Diana. Jag trodde att det hade misslyckats än en gång med denna Klematis. Men tänk att helt plötsligt så ser jag att hon skjuter skott och nu är hon på väg upp i rosbågen tillsammans med rosen 'Polstjärnan'. Nöjd :)
År 3 (2011)
Fantastisk blomning. Älskar denna Klematis!
År 4 (2012)
April månad och plantan nedklippt enligt anvisningar. Jag kikar och kikar efter liv ... ser inget än ... hoppas!
Jag tror minsann att Diana, till slut har hamnat på rätt ställe hos mig. Bjöd på härlig blomning denna sommar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar