16 september 2009

'Rouge Cardinal'

Storblommiga-gruppen



Jord: djup, näringsrik och väldränerad jord
Läge: sol-halvskugga
Höjd: 2-3 m
Färg: röd
Blomningstid: juli-sep
Beskärning:
Beskär ner till 25-30 cm på vårvintern

Övrigt:
*Klicka här för div samlad info om Klematis ....

Min kommentar:
Denna härliga klematis växte redan i trädgården när vi flyttade in. Vid ett högt staket tillsammans med en alpklematis, klängde den.... Jag tyckte att den "försvann" lite bakom en syren och år 2007 gräver jag upp den och flyttar fram den, så att man kan se den bättre.
År 2008
Invid den lilla minisälgen fick den sin plats och tanken är att den ska klättra i den. Det gör den oxå men blommar bara med en och annan blomma. jag tror att den trivs bättre i det här mer soliga läget.
År 2009
I år blommar den fantastiskt vackert i minisälgen :) Tyvärr så blir sälgen uppäten av myror inifrån och bryts av :0. Hhmmmm....jag får helt enkelt skaffa nåt nytt för den här skönheten att klättra på.......
År 2010
I år har den fått en sänggavel från IKEA att klänga i ... :)
Inte lika riklig blomning i år. Beror kanske på att den "ruskats" om lite i och med att sälgen försvann och sängaveln kom till istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar